文法篇  
Grammar 013  基本句型-主詞+不及物動詞(二)

 

 

 

Theme: 基本句型

 

S + Vi 

John walks to school every day. (約翰每天走路上學。) 

The train slowed down to a stop. (火車減速停車。) 

I’ll stay to the end of this month. (我將待到這個月底。) 

Go to your room. (到你房間去。) 

Let’s go for a walk. (我們去走走吧。) 

The decision goes against me. (這個決定對我不利。) 

I arrived last night. (我昨晚到的。) 

I arrive at school at about 7:30 every morning. (我每天早上約七點半到校。) 

He arrived in New York last night. (他昨晚抵達紐約。) 

He left for Hong Kong. (他到香港去了。)

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()