文法篇  
Grammar 013  基本句型-主詞+及物動詞+受詞(三)

 

 

 

Theme: 基本句型

S + Vt + O

Where does he live? 他住哪裡? (直接問句)

Do you know where he lives? 你知道他住哪裡嗎? (間接問句)

I don’t know where he lives. 我不知道他住哪裡。

I don’t know what his name is. 我不知道他叫什麼名字。

Bill discovered who stole his money. Bill 發現誰偷他的錢了。

I won’t tell you what’s in my pocket. 我不告訴你我口袋裡有什麼。

Is she an English teacher? 她是英文老師嗎? (直接問句)

【yes/no question,回答時,必須要Yes/No. 開頭】

I’m not sure if she is an English teacher. (間接問句)

= I’m not sure whether she is an English teacher (or not). 我不確定她是不是英文老師。

I wonder if Sally will come. 我很好奇 Sally 是否會來。

【I wonder = I like to know】

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()