文法篇  
Grammar 014  基本句型-主詞+及物動詞+受詞與受詞補語

 

 

 

Theme: 基本句型

 

S + Vt + O + OC

Push the door open. 把門推開。

I’d like my coffee black. 我的咖啡不加奶精和糖。

I believe him an honest man. 我相信他是個誠實的人。

I consider them my good friends. 我視他們為我的好朋友。

I’m sorry to keep you waiting so long. 抱歉讓你久等。

I found my dad falling asleep on the sofa. 我發現我爸爸在沙發上睡著了。

The smoke started me coughing. 煙嗆得我咳嗽起來。

He had his car towed away this morning. 他的車今早被拖吊。

【had 為使役動詞,這裡是被動用法,通常指倒楣的事,had + O + Vp.p.】

He had his wallet picked on the bus. 他的皮夾在公車上被扒了。

 

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()