文法篇  
Grammar 021  基本句型-be動詞(狀態、在)

 

 

Theme: 基本句型

be 動詞

(2)(狀態)

Don’t worry. Be happy. 不要擔心,要快樂。

Be careful! 小心! Be quiet! 安靜!

Be good! 要乖哟! Don’t be lazy! 不要懶惰!

Don’t be silly. 別傻了。

Don’t be jealous! 不要吃醋!

 

(3)在

Where are you? I am here. 你在哪裡? 我在這兒。

Are you in the kitchen? 你在廚房嗎?

No, I’m in my bedroom. 沒有,我在我房間。

My parents are in Japan. 我的爸媽現在在日本。

They are on vacation there. 他們在那兒度假。

My sister and brother-in-law are in Hawaii now. 我姊姊、姐夫現在夏威夷。

They are on their honeymoon there. 他們在那裡度蜜月。

Where are your family? 你的家人在哪裡?

They are in Malaysia. 他們在馬來西亞。

Where is Malaysia? 馬來西亞在哪裡?

It’s in Southeast Asia. 在東南亞。

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()