文法篇  
Grammar 022  基本句型-be動詞(在)

 

 

Theme: 基本句型

be 動詞

3)在

What are you doing? 你在做什麼?

I’m reading the newspaper. 我在看報紙。

I’m reading the news on the computer. 我在看網路上的新聞。

What is he doing? He is taking a shower. 他在做什麼?洗澡。

What was he doing when you went to his house last night昨晚你去他家的時候,他在幹嘛?

He was taking a shower. 他正在洗澡。

What will he be doing at ten tomorrow morning? 明天早上十點他會在幹嘛?

He will be whitewashing their new house. 他會在粉刷新房子。

I think; therefore, I am. 我思故我在。

To be or not to be, that is the question. 生存或死亡,那就是問題之所在。


being n. 存在;生存;生命體;生物

a human being 一個人;human beings 人類

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()