文法篇  
Grammar 010  基本句型-主詞+不及物動詞+主詞補語(三)

 

  

 

Theme: 基本句型

 

S + Vi + SC

David is my younger brother. David 是我的弟弟。

He is a smart boy. 他是個聰明的孩子。

My father is a math teacher. 我父親是數學老師。

John and Mary are in love. John 跟 Mary 談戀愛了。

He often complains about his low salary. 他常常抱怨薪水太低。

I’m afraid of cockroaches. 我怕蟑螂。

The problem is that I don’t know him. 問題是我不認識他。

I’m sure he doesn’t like cheese. 我確定他不喜歡起司。

She is always quick to react. 她一向反應很快。

It’s sure to rain. 一定會下雨。

Don’t be afraid to ask questions. 別怕問問題。

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他 文法
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()