文法篇  
Grammar 011  基本句型-主詞+及物動詞+受詞

 

 

 

Theme: 基本句型

S + Vt + O

I like music. 我喜歡音樂。

I like English very much. 我非常喜歡英文。

I had a sweet dream last night. 昨晚我做了一個美夢。

【I have a dream. 我有一個夢想。】

I had a nightmare last night. 昨晚我做了一個惡夢。

【horrible dream = nightmare 是名詞,所以不需要再接 dream】

I’ll contact you by telephone. 我會用電話跟你聯絡。

Please answer the question in English. 請用英文回答問題。

Sherry enjoys listening to music. Sherry 喜愛聽音樂。

【enjoy + V-ing】

【listen 是 Vi,所以後面要接介係詞 to 】

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他 文法
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()