文法篇  
Grammar 018  基本句型-be動詞(是)

 

 

Theme: 基本句型

 

be 動詞

(1)是

Who are you? 你是誰?

Who is it(this, that)? 誰呀? It’s me. 是我。

【當沒有看到人的時候,可以用 Who is it?】

What are you? 你是做什麼的?

I am an English teacher. 你是英文老師。

I’m a student. 我是學生。

We are good friends. 我們是好朋友。

My daughter is a student, too. 我女兒也是學生。

She’d like to be a teacher.她想將來當老師。

She will be a very good teacher. 她會是個好老師。

Be yourself. 做你自己。

【Do yourself. 請自便。】

Who is that girl? 那個女孩是誰?

Is she your girlfriend? 她是你女朋友嗎?

No. She is my classmate. 不是,她是我同學。

Myrtle and Maria are my colleagues. Myrtle 和 Maria 是我的同事。

They are also my good friends. 他們也是我的好朋友。

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()