文法篇  
Grammar 015  基本句型-主詞+及物動詞+受詞與受詞補語(二)

 

 

 

Theme: 基本句型

 

S + Vt + O + OC

I regard her behavior as childish. 我認為她的行為很幼稚。

I think of him as a trustworthy friend我認為他是值得信任的朋友。

My mother always treats me as a child我媽媽老把我當孩子看待。

He described his mother as a thrifty woman他形容他的媽媽是個節儉的女人。

We consider John a friend. 我們視 John 為朋友。

He regards himself as a genius. 他自以為自己是天才。

He views us as fools. 他把我們當傻瓜。

I think of his behavior as childish. 我認為他的行為很幼稚。

 

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()