文法篇  
Grammar 016  基本句型-主詞+及物動詞+間接受詞與直接受詞

 

 

Theme:基本句型

 

S + Vt + IO(間接受詞) + DO(直接受)

Please pass me the pepper. 請把胡椒傳給我。

= Please pass the pepper to  me.

Please pass me  the ketchup. 請把番茄醬傳給我。

= Please pass the ketchup to me.

Please hand me  the salt. 請把鹽傳給我。

= Please hand the salt to me.

Can you give me  a hand? 你能拉我一把(幫忙)嗎?

Please do me  a favor. 請幫我一個忙

The teacher gave John a dictionary as a prize for his good grades.

老師送 John 一本字典作為好成績的獎品。

The teacher will give presents to the students who have never been

absent for the whole semester.

老師要送禮物給一整學期都全勤的學生。

【IO與DO的前後順序,重點是:把最長的句子移到最後】

arrow
arrow
    文章標籤
    英語你我他
    全站熱搜

    業精於勤事立於豫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()